onsdag, februari 01, 2012

Välkomna in

Medan jag har ägnat mig åt jobb (utan toabesök), feministisk träff och ett svettigt pass boxningsklubben har ni visst blivit väldigt många här.
Välkomna.

Jag skriver mest för min skull. För att jag någonstans vill berätta min historia.
Ibland handlar det om mitt jobb (det verkar vara därför många av er är här just idag). Ibland handlar den om våld. Ibland om mina systrar. Ibland om lycka. Ibland om skuld. Jag tänker att jag någon gång ska berätta om min mormor. Någon gång ska skriva om min mammas resa. Kanske ska jag våga prata om saker jag aldrig berättat förr.
Det finns mycket att säga. Som inte sägs någon annanstans. Det är ett sätt att ta makt. Över mig själv. Över min tid. Att sätta ord på det.

Jag är inte så intresserad av att debattera. Jag lyssnar gärna. Jag berättar alltid. Men tänker inte ödsla tid på att bli provocerad. Det finns så många andra platser jag kan bli det på.

Tipsa gärna om mig för någon annan. Tipsa gärna mig om någon annan.

4 kommentarer:

Nina sa...

Gillar din blogg, mycket inspirerande!

Maria Edvardsson sa...

Hej Torun!

Jag tänkte tipsa dig om en annan fighter, fast på ett annat vis än dig.
http://www.langlopp.com/blogg-1314790
En stark och läsvärd blogg.

Kram Maria

Lisa sa...

Vilken super fin blogg, ger hopp.

Perikles sa...

Hej! Bra blogg som ger mig många tankar.

/Per